Myofasciale Therapie (dry needling)

WAT IS MYOFASCIALE THERAPIE?

Je wordt als patiënt in de eerste plaats met je pijn geconfronteerd. Niet altijd hoeft een ontsteking daarvoor een reden te zijn.

Het verkeerd functioneren van één of meerdere spieren en/of een overbelasting ervan kunnen eveneens verantwoordelijk
 zijn voor de pijn. Deze pijnen en dysfuncties kunnen doeltreffend behandeld worden met Myofasciale Therapie of Triggerpunt Therapie met dry needling. Daartoe is enkel een juiste beoordeling en behandelingsstrategie noodzakelijk.

Koen Joosen is dé expert in België op vlak van myofasciale therapie (dry needling).

Myofasciale Therapie (dry needling)

Een tennisarm, rugklachten of krachtverlies? Via een breed arsenaal aan behandeltechnieken en ervaring leiden onze kinesitherapeuten jou doorheen het revalidatieproces van jouw sportblessure. Sportpraktijk biedt je sportkinesitherapie op maat.

Betere houding? Minder stress? Klassieke pilates is een prima combinatie van inspanning én ontspanning. Je werkt aan krachtige spieren, een soepel lichaam, een goede houding en aan goed evenwicht tussen lichaam en geest.

Personal & physical coaching

Van 5 km leren lopen, over verantwoord afvallen, tot een sportrecord verbreken op de fiets of in de atletiekpiste. Dankzij personal coaching verbeter je je prestaties en blijf je blessurevrij door kracht, stabiliteit, snelheid en lenigheid te trainen.

Fris en gefocust blijven in je werk of tijdens sportwedstrijden? Via mental coaching helpen we jou om jouw prestaties te verbeteren. We leren je hoe je je focust in functie van je droom en helpen je om toe te werken naar jouw doel.

(Sportvoedings)advies

Wil je verantwoord afvallen? Voedingsadvies als sporter? Sportpraktijk in Haasrode geeft je gepersonaliseerd voedingsadvies met effect. Stapsgewijs en toegankelijk helpen we je sport en voeding 100% met elkaar te doen matchen.