Myofasciale therapie (dry needling)

Pijn is niet altijd het gevolg van ontsteking. Even vaak ligt de oorzaak van pijn in het verkeerd functioneren van spieren met ontwikkeling van pijnpunten (trigger points) in de spieren zelf. Een val, een verkeerd contact of een overbelasting zijn veel voorkomende oorzaken met als gevolg een dysfunctie in de spieren en een typisch pijnpatroon.

Koen Joosen is dé expert in België op vlak van myofasciale therapie (dry needling).

Meer items Myofasciale therapie (dry needling)

Via een breed arsenaal aan behandeltechnieken en ervaring leiden onze kinesitherapeuten jou doorheen het revalidatieproces van jouw sportblessure.

Personal & Physical Coaching

Cardio, kracht, stabilisatie en lenigheidsbevorderende programma's onder persoonlijke begeleiding van een personal trainer

Sport voedingsadvies

Afvallen of bijkomen, gezond eten, eten om genoeg energie te hebben tijdens het sporten: onze diëtiste maakt je wegwijs in de voedingsjungle!

Via mental coaching helpen we je om jouw prestaties te verbeteren. We leren je hoe je focust in functie van je doel en helpen je op een mentaal frisse manier door te zetten op de weg ernaartoe. We baseren ons hiervoor op de wetenschappelijke methodes uit neuropsychologie, cognitieve gedragstherapie en positieve psychologie, die samen de basisprincipes vormen in Sportpsychologie.

Pilates is een effectieve bewegingsmethode voor het hele lichaam. Er wordt gewerkt aan krachtige spieren, een soepel lichaam, een goede houding en aan goed evenwicht tussen lichaam en geest. Pilates is een veilige en effectieve vorm van lichaamsbeweging.