WAT IS SPORTKINESITHERAPIE?

Via een breed arsenaal aan behandeltechnieken en ervaring leiden onze kinesitherapeuten jou doorheen het revalidatieproces van jouw sportblessure.

Er wordt gestreefd naar een zo efficiënt mogelijk proces met oog voor het welzijn op lange termijn en het halen van korte termijn doelstellingen.

We werken met een centraal dossier en combineren manuele-, oefen- en myofasciale therapie in een multidisciplinair kader waarbij pijn en dysfunctie behandeld worden.

WANNEER SPORTKINESITHERAPIE?

acute en chronische letsels

prestatieverlies

houdingsproblemen op te lossen vanuit een actieve benadering

pijn en dysfunctie in spieren en gewrichten

Jelle Ceuleers
Esther Vanwijck
Jens Christiaens
Koen Joosen

Wil je na je revalidatie een vlekkeloze overgang maken van individueel trainen naar in groep trainen? Onze physical coaches werken met jou, sportspecifiek, naar jouw nieuwe sportieve doelen op het vlak van cardio, kracht, stabiliteit en lenigheid!

Meer items Sportkinesitherapie

Myofasciale therapie (dry needling)

Pijn veroorzaakt door verkeerd functioneren van spieren of overbelasting? Dankzij Myofasciale Therapie of Triggerpunt Therapie met dry needling focussen we ons op de kern van pijnen en dysfuncties. Pure efficiëntie.

Personal & Physical Coaching

Cardio, kracht, stabilisatie en lenigheidsbevorderende programma's onder persoonlijke begeleiding van een personal trainer

Sport voedingsadvies

Afvallen of bijkomen, gezond eten, eten om genoeg energie te hebben tijdens het sporten: onze diëtiste maakt je wegwijs in de voedingsjungle!

Via mental coaching helpen we je om jouw prestaties te verbeteren. We leren je hoe je focust in functie van je doel en helpen je op een mentaal frisse manier door te zetten op de weg ernaartoe. We baseren ons hiervoor op de wetenschappelijke methodes uit neuropsychologie, cognitieve gedragstherapie en positieve psychologie, die samen de basisprincipes vormen in Sportpsychologie.

Pilates is een effectieve bewegingsmethode voor het hele lichaam. Er wordt gewerkt aan krachtige spieren, een soepel lichaam, een goede houding en aan goed evenwicht tussen lichaam en geest. Pilates is een veilige en effectieve vorm van lichaamsbeweging.