4 tips van mental coach Miet Leijssen

4 tips van mental coach Miet Leijssen

4 tips van mental coach Miet Leijssen

 

1. Maak van lichaamsbeweging een onderdeel van je dag

Er zijn verschillende manieren om lichaamsbeweging in je dagelijkse routine te integreren. Bijvoorbeeld:

  • Parkeer je wagen ver van de ingang en wandel wat sneller
  • Neem de trap in plaats van de lift
  • Til je tassen met boodschappen op en neer als je ze naar de wagen draagt
  • Til wanneer je TV kijkt uw benen op of doe andere oefeningen

Tijdens de sessie 'voeding & beweging' geven Koen en Eva je nog wat extra oefeningen & tips!

2. Stel een plan op en houd je eraan

Je HRC piept. Het is tijd om te bewegen. :-)

Wat ga je precies doen? Schrijf je plan voor de volgende week op. Hoe specifieker je kan zijn, hoe groter de kans dat je de activiteit volhoudt. Vb. Schrijven dat je maandag om 8u gaat wandelen gedurende 30’ is beter dan te schrijven maandag om 8u sport.
Draag het plan bij je, hang het op de koelkastdeur of zet het in je smartphone. Je nieuwe gedrag bijhouden, zal je helpen om door te zetten en een gezonde nieuwe gewoonte aan te nemen.

Een voorbeeldje:

 

Lichaamsbeweging

Duur

Beloning?

Maandag

 

 

 

Dinsdag

 

 

 

Woensdag

 

 

 

Donderdag

 

 

 

Vrijdag

 

 

 

Zaterdag

 

 

 

Zondag

 

 

 

 

3. Beloon jezelf

Zoek een manier om je gemotiveerd te houden. Beter ieder dag een klein stapje, dan ineens té veel willen doen. Je HRC zal je hier ook bij helpen.
Beloon jezelf voor elke keer dat je je plan succesvol hebt gevolgd.Dus iedere keer dat je aan lichaamsbeweging gedaan hebt, trakteer jezelf op iets, bijvoorbeeld een aflevering van je favoriete tv-serie , afspreken met vrienden, …

4. Raak je ontmoedigd? Kleine stappen!

Beginnen aan een nieuwe gewoonte is moeilijk. Zeker als je voor het eerst aan lichaamsbeweging doet, merk je misschien dat je een slechte conditie hebt of vermijd je liever om aan beweging te doen om er niet mee geconfronteerd te worden.  Geloof me, ik weet dat het soms -op zijn zachtst gezegd- vervelend kan zijn om een beginner te zijn bij welke activiteit dan ook. In het begin zullen je spieren misschien wat pijn doen en heb je meer zin om in je zetel te hangen. Er zijn zoveel redenen en excuses om het niet te doen.

Houd gewoon de voordelen in je achterhoofd die je zal voelen als je geregeld beweegt. Ook al loop je gewoon een blokje om of til je de deur van de vaatwasser 10x op met elke hand. Je kan het!!

Meer ondersteuning nodig? Stuur gerust een mailtje naar info@sportpraktijk.be

Contact

Geldenaaksebaan 329, 3001 Heverlee --- GPS gegevens : 50°50'56.4" N 4°43'28,2" O
info@sportpraktijk.be
T 016 38 96 86
Sitemap

Webdesign by

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief

x