Corrida

Corrida

5 tips om op een verantwoorde manier mee te lopen tijdens de eindejaarscorrida's!

  • Bepaal voor de start een realistisch doel : prestatie- of gezondheidsrun, "run to win" of "just for fun" of... er iets tussenin. Heb je je de laatste weken goed voorbereid, kan je prestatiegericht lopen. Anders houd je het best bij een gezondheidsloopje. 
  • Ontbijt vroeg genoeg en eet iets licht. Eén uur voor de start eet je best niets meer tot aan je opwarming. Zo zorg je ervoor dat je lichaam zich optimaal kan voorbereiden. Tijdens de opwarming kan je een stuk banaan eten of een speciale sportgel.
  • Neem de tijd om voldoende op te warmen. Hoe meer prestatiegericht je loopt, hoe meer intens de opwarming moet zijn. 
  • Start niet te snel en laat je niet meeslepen door het tempo van anderen : beter gestaag je tempo opvoeren, dan heb je nog wat reserves voor de eindsprint!
  • Om het jaar goed af te sluiten zonder overbodige stijfheid, neem dan onmiddellijk na jouw Corrida een recuperatiedrank!

Wil je op een gezonde en goed onderbouwde manier toewerken naar jouw volgende sportprestaties of wil je als beginnend sporter jouw eerste stappen zetten? Stuur je vragen door via het contactformulier voor begeleiding op maat.

Veel succes!

Het Sportpraktijk-team

Contact

Geldenaaksebaan 329, 3001 Heverlee --- GPS gegevens : 50°50'56.4" N 4°43'28,2" O
info@sportpraktijk.be
T 016 38 96 86
Sitemap

Webdesign by

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief

{{ newsletter_message }}

x